Una gimcana és tracta de la
preparació d’una sèrie de proves en la que els participants fiquen en pràctica les seues habilitats i destreses.
S’organitzen en grups i van superant proves normalment les activitats és fan a
l’aire lliure.
En el nostre cas, hem
realitzat la gimcana amb la temàtica de la poesia. L'activitat consistia en
superar cinc proves: gravar un video recitant una poesia a la vegada que
expressàvem un sentiment, construir una poesia a partir de paraules acabades
amb les mateixes lletres, fer un cal·ligrama, escriure un eslògan amb una frase
relacionada amb la nostra professió, la docència i treballar amb la poesia
objecte.
L’activitat resulta
interesant ja que fomenta la participació de tots a partir de la creació de
petits grups, de forma cooperativa. A
més, amb les condicions que s’estableix en cada prova s'aprenen els trets
característics de la poesia, per exemple, construint una rima assonant. Un altre tret que m’agrada d’aquest tipus
d’activitat és la facilitat en la que pots adaptar el joc als diferents cicles
educatius. Resulta molt més motivador per als alumnes aprendre d’aquesta
manera.
Finalment hem aconseguit
totes les fitxes i hem construït el poema, el nostre era de Vicent Andrés
Estellés. Els altres grups han treballat amb autors de la talla de Miquel Martí
i Pol. He pensat que a partir dels
autors és podrien derivar altres activitats d’investigació sobre aquests com
per exemple, donar-li a cada alumne un autor i que busque informació sobre
aquest, desprès, el xiquet haurà de ficar-se en el paper del poeta i de la seua
època i exposar als seus companys la seua formació i trajectòria professional.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada