dissabte, 30 d’abril del 2016

Reflexió gimcana poètica

Una gimcana és tracta de la preparació d’una sèrie de proves en la que els participants fiquen en pràctica  les seues habilitats i destreses. S’organitzen en grups i van superant proves normalment les activitats és fan a l’aire lliure.

En el nostre cas, hem realitzat la gimcana amb la temàtica de la poesia. L'activitat consistia en superar cinc proves: gravar un video recitant una poesia a la vegada que expressàvem un sentiment, construir una poesia a partir de paraules acabades amb les mateixes lletres, fer un cal·ligrama, escriure un eslògan amb una frase relacionada amb la nostra professió, la docència i treballar amb la poesia objecte.

L’activitat resulta interesant ja que fomenta la participació de tots a partir de la creació de petits grups, de forma cooperativa.  A més, amb les condicions que s’estableix en cada prova  s'aprenen els trets característics de la poesia, per exemple, construint una rima assonant.  Un altre tret que m’agrada d’aquest tipus d’activitat és la facilitat en la que pots adaptar el joc als diferents cicles educatius. Resulta molt més motivador per als alumnes aprendre d’aquesta manera.

Finalment hem aconseguit totes les fitxes i hem construït el poema, el nostre era de Vicent Andrés Estellés. Els altres grups han treballat amb autors de la talla de Miquel Martí i Pol.  He pensat que a partir dels autors és podrien derivar altres activitats d’investigació sobre aquests com per exemple, donar-li a cada alumne un autor i que busque informació sobre aquest, desprès, el xiquet haurà de ficar-se en el paper del poeta i de la seua època i exposar als seus companys la seua formació i trajectòria professional.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada