Aprofitant la setmana d’activitats complementaries
que va des del dilluns 25 al divendres 29 d’abril, concretament el dimecres 27,
hem tingut la oportunitat de dur a terme una gimcana poètica a la assignatura
de Formació Literària per a Mestres.
Aquesta gimcana poètica ha consistit en una sèrie
de jocs i activitats referents a la poesia que hem realitzat al aire lliure
dividits en 5 grups. Les activitats que devíem fer eren 5, de manera que a cada
grup se li establia un ordre concret de realització de les activitats de manera
que cada grup estiguera realitzant un joc diferent.
Les activitats consistien en fer una “traca
poètica” unint paraules que rimen amb una paraula donada prèviament, composar
un poema amb el major nombre de paraules amb la mateixa terminació, escriure
dos versos que rimen entre sí i que facen referència a la docència, gravar un vídeo
donant-li expressivitat a un poema, i fer un poema objecte. Quan un grup feia
una activitat rebia una peça del seu color de forma que quan completaves tots
el jocs tenies totes les peces per a completar un trencaclosques amb un poema.
La activitat m’ha paregut molt entretinguda i crec
que te molt contingut pedagògic per utilitzar-la ensenyant als meus futurs
alumnes. Poden aprendre coses relacionades amb la poesia com diferenciar una
rima assonant de una consonant, aprendre a composar poemes senzills, etc, tot mitjançant
la pràctica de manera divertida per a ells. A mes, també es treballen altres
valors com el treball en equip, la solidaritat o la imaginació, per tant una
jornada dedicada a un joc com aquest por ser molt profitosa en el procés d’ensenyament-aprenentatge
dels xiquets.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada